Derde Graad Bedrijfs-wetenschappen

Doorstroom

Leerlingenprofiel

Je toont inzicht in complexe leerinhouden, legt verbanden tussen leerinhouden en kan logisch redeneren, vooral binnen de focus van het studiedomein en de studierichting. Via logisch en kritisch redeneren en vanuit concrete maatschappelijke contexten doorgrond je macro- en micro-economische concepten en hun onderlinge verbanden. Je bent geboeid door bedrijfseconomische thema’s en verkent daartoe verschillende functionele managementdomeinen. Je zet wiskundige vaardigheden in, hanteert wiskundig abstracte concepten en gebruikt ze bij het oplossen van problemen.

Studierichtingsprofiel

  • Theoretische studierichting
  • Brede algemene vorming
  • Vanuit concrete maatschappelijke contexten inzicht ontwikkelingen in economische concepten en hun onderlinge verbanden.
  • Specifiek voor deze studierichting:
    • Specifieke vorming (gevorderd pakket) economie en bedrijfswetenschappen: analyse macro- en micro-economische concepten en de werking van ondernemingen, aspecten van financiering, accounting en analyse van de jaarrekening, kostprijsberekening, aspecten van sociaal en fiscaal recht en functionele managementdomeinen
    • Uitbreiding van wiskunde: matrices, functies, integralen, statistiek
    • Informaticawetenschappen: informatie- en databeheer

En voor later?

Deze studierichting heeft een uitgesproken doorstromingsfunctie. Bedrijfswetenschappen bereidt je voor op verder studeren in het hoger onderwijs. De meest logische vervolgopleidingen situeren zich in de economische richtingen.

Vakken 5de jaar 6de jaar
Godsdienst 2 2
Geschiedenis 1 1
Lichamelijke opvoeding 2 2
Duits 1 1
Engels 2 2
Frans 2 2
Nederlands 3 3
Aardrijkskunde 1 1
Natuurwetenschappen 2 2
Informaticawetenschappen 1 1
Wiskunde 4 4
Bedrijfswetenschappen 10 10
Mens & samenleving 1
Artistieke vorming 1
Totaal 32 32

Inschrijven voor deze richting?

Indien je je kind wenst in te schrijven voor het lopende schooljaar, kan je contact opnemen met het secretariaat van de graad waarvoor je wil inschrijven.